Een dag op ons kindcentrum

Bij ons is geen dag hetzelfde, dat maakt werken op Kindcentrum O3 zo leuk en inspirerend. Wil je een dag meelopen en zelf ervaren hoe een dag verloopt? Neem contact op met de balie van O3 (070-8200182/83).

7.50 uur

Koffie! Je komt aan de wereldtafel je favoriete collega van de voorschoolse opvang tegen. Samen drinken jullie snel een kop goede cappuccino en bespreken het weekeinde. Zij racet naar de opvang, jij hebt nog een paar minuten tijd om je lokaal klaar te maken voor de eerste lessen. Je hebt er zin in vandaag!

8.45 uur

Na een gezellige start met je groep, loop je met de kinderen naar het theater dat de school iets verderop in de straat heeft. De vakdocent drama zit al klaar. Jij hebt mooi even de tijd om het laatste nakijkwerk te doen.

11.30 uur

De rest van de ochtend staat in het teken van taal en lezen. Je bent zelf een grote leesfanaat en hebt je verder kunnen specialiseren daarin. Je coördineert de schoolbibliotheek en hebt een mooi schoolbreed project op poten gezet voor de leesbevordering: een boekenbingo. Je collega’s zijn enthousiast en dat geeft jou een lekker gevoel.

12.00 uur

De kinderen krijgen tijdens de  pauze begeleide sportactiviteiten  en jij luncht met je collega’s. Het zonnetje schijnt en je beslist nog even naar het natuurdak te gaan. Daar zoek je nog snel even een energizer op je telefoon op om je groep straks na de pauze weer alert in de schoolbanken te krijgen.

13.35 uur

Je groep is hard aan het werk met de leervragen van het nieuwe IPC thema: Ruimte. Je hebt samen met collega’s de thema’s verdeeld en dit thema is door iemand anders voorbereid. Het zit goed in elkaar. Fijn te weten dat jullie samen de werkzaamheden verdelen.

14.55 uur

De onderwijsassistent komt binnen om de kinderen die wat extra ondersteuning nodig hebben op te halen. Zij gaat in kleine groepjes verder aan de slag, dit keer met automatiseren.

15.15 uur

De groep is weer compleet en vandaag komt er een gastleerkracht in klas vertellen over geldzaken. Hij is in het dagelijks leven accountant en geeft een dagdeel per week les bij O3, vandaag bij jou in de groep. Inspirerend!

16.00 uur

De kinderen gaan naar huis of naar de naschoolse opvang. Een leerling blijft nog even bij je bureau hangen. Als je vraagt wat er is, vertelt hij schoorvoetend dat hij zijn werkstuk niet af heeft omdat hij thuis geen computer heeft. Je belooft hem te helpen zoeken naar een oplossing.

16.10 uur

In de teamkamer komt de intern begeleider met een mooie oplossing voor het computerprobleem van je leerling. Ze kent een stichting die laptops regelt voor kinderen met de Ooievaarspas. Je belt meteen even.

16.30 uur

Je fietst voldaan naar huis. Je hebt de kinderen een leerzame dag bezorgd en hebt zelf genoten van hen en van je collega’s. Wat fijn dat je voor die ene leerling een laptop kunt regelen!